Vores webshop bruger cookies til at give en bedre brugeroplevelse, og vi anbefaler dig at acceptere deres brug for fuldt ud at nyde din brug af siden.

Vejledning 
Når du ønsker at returnere / reklamere over et produkt skal det indleveres til os på vores adresse: 

PC Kabinettet ApS, Lundevej 1, 5700 Svendborg 

Husk altid at indlevere varen i forsvarlig emballage (helst den originale). 

1. Ved fejlkøb ( fortrydelsesret)
PC Kabinettet giver 8 dages returret på retail-produkter, der returneres komplet i original, ubrudt og ubeskadiget emballage.
Ved returnering skal købsfaktura altid medbringes.
Der gives ikke returret på bulk-produkter, bestillingsvarer, software og forbrugsstoffer.
Ved retail-produkter forstås varer, der leveres i emballage beregnet til butikssalg.
Ved bulk-produkter forstås varer, der ikke er emballeret med henblik på butikssalg, f.eks. CPU'er, harddiske og visse typer grafik- og lydkort.
Ved bestillingsvarer forstås varer, der normalt ikke lagerføres og som er indkøbt specielt til kunden.
Ved forbrugsstoffer forstås varer som f.eks. blækpatroner, CD-medier og batterier.


 2. Software.
FORTRYDELSESRETTEN BORTFALDERER HVIS PRODUKTETS FORSEGLING ER BRUDT OG/ELLER HVIS PRODUKTET PÅ NOGEN MÅDE ER BLEVET REGISTRERET. HVIS S/N: (til registrering) FREMGÅR AF EMBALLAGE (dvs. kan produktet registreres uden brud på emballage) TAGES SOFTWARE IKKE RETUR.

3. Anvendelse af reklamationsretten
Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid. Det første du bør gøre er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til os. Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den af dem anviste servicepartner. Dette betyder ofte en reel ombytning eller reparation på din adresse. 

Kunden opfordres på det kraftigste at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning. 

Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af PC Kabinettet ApS og hvor der skal fortages fejlsøgning vil vi beregne tiden til fejlsøgning med den til hver tids gældende timetaks. (min. 15 min.) Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at vi foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og afleveres separat. 

Vi kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Vi opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang vi måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger.


4. Indleverede varer som ikke indeholder fejl
Ved aflevering af defekte eller forkerte varer til os, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, kan varen blive blive pålagt et testgebyr. 
Testgebyret er til hver tids gældende timetakst, der beregnes minimum 15 min. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. 

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der forligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.